söndag 18 april 2010

Pox-övervakningen bortagen!


Nu är första vattkoppan här, på Valles rumpa blommar den fint. Har inte sett några på dig än, hoppas du får det samtidigt nu så det inte blir så långdraget.
Idag var vi nere på fotbollsplan en sväng o tittade på Colin när han spelade fotbollscup. Han skadade handen i fredags på gympan och den är nu svullen och lite blå men han skulle absolut spela, och lyckades smälla in ett mål t.o.m, han såg rolig ut för han var tvungen att ha handen uppåt annars pulserade det i den. På em ringde jag till sjukvårdsupplysningen, där de sa att vi skulle åka in till jouren och röntga. Du, jag o Colin tog oss en tur till Lidköping. De såg inget på röntgen så de tejpade fingrarna. En kirurg ska ringa imorrn om han ser något annat på röntgenbilderna. Stackars Colin, vilken liten krigare.

HISTORIK(a year ago): Nu har övervakningen tagits bort. Jag är så rädd att du ska få apnéer och att du ligger själv inne på salen då. Sköterskorna går ju in och tittar till er men tänk om det händer när de inte är där. Jag har dig hos mig i sängen hela nätterna för jag kan inte sova annars. Kan inte koppla av. Det är lite läskigt att ha en sådan liten kille i sängen.
Jag måste vänja mig, du ska ju klara dig utan de där apparaterna är det ju tänkt.
Mormor och morfar kom i helgen och var barnvakt till grabbarna hemma så när vi nu får gå promenader så passade de på att komma till parkeringen utanför sjukhuset så gick vi en liten sväng. De tyckte du var så fin.
Din vikt är nu 2320g och ammar ca 130ml/dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vattenkoppor! Mums! Har precis tragglat oss igenom detta på alla tre ungarna, och Arvid hade det totalt värst...Kan maila nga inte allt för uppmuntrande bilder;), och hoppas att Levi får det lindrigare!

Kram Lotta