fredag 16 april 2010

Promenad!!!!!!!


Promenerade till små steg på fm och lekte där till kl 12. Du kryper runt och tittar och ler mot de andra barnen, myser verkligen.
På em åkte vi till stan igen och fixade det vi inte hann igår.

HISTORIK(a year ago): Idag gick vi på vår första promenad. Sköterskorna la i en mobil saturationsmätare så jag skulle se hur du låg hela tiden. Jag fick hjälp med hur mycket kläder du skulle ha. Det gick inte att tänka som med de andra barnen du är lite mer frusen än de.
Vi gick bara runt sjukhuset, eller småsprang, jag var så nervös att du skulle få en apné. Det blev nog inte en så mysig promenad som jag trott men nån gång ska ju vara den första, och du fick ju en nypa frisk luft i alla fall.
Jag var beredd att ta strid med alla rökare utanför som inte kan sitta i sitt lilla rökhus de fått utan måste stå vid ingången och kura med sina cigg. Jag vill inte att min lilla goding ska få i sig rök som sin första nypa luft utanför sjukhusväggarna. Som tur var så stod det inga där när jag kom susande med lilla vagnen.
Du har inte fått något koffeincitrat sedan den 13e och klarat sig utan apnéer. Läkarna planerar att ta bort POX-övervakningen imorgon. Puuh. Klarar mammi det???
Ökade på amningen till 130ml idag.

1 kommentar:

Jessica sa...

Å jag minns vår första promenad, det var med skräckförtjusning, jag kollade till Jonathan varannan minut! :) Kram J, J och R