onsdag 28 april 2010

Utskrivna från avd. 34/NÄL


På fm bäddade jag ner er i vagnen och så bar det iväg på promenad till byn. Vi köpte gräsfrön, till vår lilla jordplätt, och penslar för att måla sandlådan med. Lagom när vi kom hem började det att regna så det blev inget med målningen.
När Levi sov eftermiddagsluren tog Valle o jag på oss och gick ut med våra frön. Valles motorik är väl inte utvecklad helt och hade svårt att "strö" fröna utan de landade i en stor hög, blir väl en riktig grästuva där kan jag tänka mig :) Vi behövde ju inte vattna idag pga att det duggade hela em och kvällen.
Vid 6 tiden var vi bjudna till Sofia på Blingovisning. Jag påbörjade lite för mycket onödigt innan vi skulle gå så vi kom försent. Jag hade satt på regnskyddet på vagnen och hade paraply själv så jag tyckte vi var torra o fina ända tills vi kom fram och jag ser att Valle-nyfiken har suttit med huvudet utanför och är därför dyngsur, men det var inga ledsna miner där inte, han hade ju suttit och pratat glatt med mig hela färden. Han fick låna nya kläder av Elliot men gick allt och skakade nån timma innan han tinat upp. Hi hi han är rolig. Visning med mat och dryck var lika trevlig som vanligt. Jättefina kläder, vill ju allting. Köpte jättefina shorts och strumpor till knortarna.

HISTORIK(a year ago): Kl 14.oo hade vi tid hos J Robinson. Där konstaterade han att Levi gått upp 60g på 2 dagar. När han undersöker Levi hittar han ett mindre blåsljud på hjärtat så de gör ett UKG. Där ser man inget oroväckande så de skall avvakta och kolla igen på nästa besök.
Utskrivningsvikt: 2610g, Längd: 47,5, Huvudomgång: 33 cm
Nu känns det på riktigt att det är vår lille kille som vi får ta med hem och ha hemma. Lite läskigt är det ju också, ingen klocka att ringa på när man känner sig orolig eller rädd.
Du sover tätt intill mig så jag kan känna dina andetag när jag sover. Åhh vad du är mysig. Älskade Levi!

Inga kommentarer: