onsdag 31 mars 2010

En sittande Levi!


Idag knallade vi iväg till bvc för att vaccinera dig och Colin. Colin fick sin difteri/stelkrampspruta där pga att han "tuppade av" när han fick den när han var liten. Då var även kikhosta med i sprutan och den behövde han ju uppenbarligen inte då han hade haft det. Nu var det borttaget från sprutan och han skuttade pigg ut därifrån.
Levi fick sin komplett + den där nya mot lunginflammation, en i varje ben och det gick jättebra, bara lite ledsen.
Vikten var sissodär, du har visst gått ner 200g, inte bra. Vi skyller på att du är mer aktiv och kryper mycket. För du har ju börjat äta mer gröt o mat. Jag är inte orolig för du är ju pigg, glad o lite smal.
När vi kom hem skulle jag laga mat o satte dig på golvet med en leksak o du satt där stadigt o lekte flera minuter sen gled du ner på mage och gled iväg. Så nu kan vi nog säga att du sitter lull.
Vi har burit ner resesängen till lekrummet och lägger dig där på kvällen sen bär vi upp dig när vi lägger oss och du sover jättebra där. Gott att du får sova ordentligt på kvällen.

HISTORIK(a year ago): Du har börjat få mer apnéer. De har tagit infektionsprover men de är negativa så läkarna har ökat på ditt koffeincitrat, en medecin som gör att du blir lite "piggare" och påminns att andas.
Det är tråkigt att inte syskon får komma hit pga besöksförbud, samtidigt som det är bra att inte smittor kommer in, men det hade varit så mysigt om grabbarna hade sovit över hos oss nån natt.
Idag tog mamma en tur hem till Grästorp o du fick bli ompysslad av de underbara sköterskorna. Valentin skulle till tandläkaren + Colin hade öppet hus på skolan o jag kände att det ville jag gå på för hans skull. Jag missar mycket med bröderna men det får jag ta igen sen, nu är du viktigast. Jag åkte tillbaka till dig på kvällen, längtar såå efter dig när jag är iväg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men fy vad jobbigt med magknip på natten! Hoppas mamma lär sig putsa glasögonen,lr kanske skaffa sig ett par?;) Kul att du sitter! Det verkar hända mkt i Grästorp!:)

Kram Lotta/Arvid

Anonym sa...

Hm, jag får nog oxå putsa ett och annat glas...:)Inlägget hörde ju till gårdagens post.
/Lotta