tisdag 30 mars 2010

Första skriknatten på 1 år!


Inatt vaknade du 01.20 och gallskrek en timma, drog upp benen så jag tolkade det som magont. På kyrkis idag gav jag dig gröt, trodde jag, visade sig vara fullkornsvälling. Jag hade blandat ihop burkarna. Det blev ju också tjockt som gröt så jag anade inget först. Tyckte sen att det luktade välling men tänkte att han tyckte ju om det o han mumsade på. Måste ha varit för hårt för din mage, stackare. Du var helt förtvivlad. Till slut somnade du av ren utmattning tror jag. Du vaknade kl. 4.00 igen och samma visa igen. Då lyckades du väcka Valentin också och han tyckte att det var morgon o han skulle gå upp. Vi fick honom att ändra sig o ni somnade om. En timme senare vaknade Valle igen och då väckte han dig. PUHH. Inte bra att sova i samma rum ibland. Pappa gick ner med Valle o la sig på soffan o somnade om, och du o jag kurade ihop oss o somnade om. Vaknade med ett ryck kl 7.30. Skulle börja jobba 8.00, hade visst glömt flytta fram klockan en timma men jag hann tills Tore knallade in i salongen. Det är härligt med barn ändå, jag älskar er vad ni än gör. Puss.

HISTORIK(a year ago): Nu är du uppe i 1745g o du äter 40ml/måltid. Pappa kom idag och var hos dig några timmar så va jag nere i lekterapin med bröderna. Lekterapin är en avdelning med bara massa lek. Är väl mest till för de barn som är inlagda på sjukhuset men även för syskon. Grabbarna hade jättekul. Spelade pingis, bandy, m.m.
Pappa är jättenervös när han ska vara själv med dig nu för han har ju inte varit så mycket hos dig då han får vara hemma med dina bröder, nån måste ju ta hand om dem också. Du har gjort många framsteg sedan han var här sist o han hänger inte med.
Han satt med dig på bröstet hela tiden inne på vårt rum, han tyckte det var så mysigt och han saknar dig o längtar tills vi får komma hem.

Inga kommentarer: