måndag 1 mars 2010

Värkarna blir starkare

Hemma igen från Motala. Kalasade med släkten o du fick många fina presenter. Tittade in i din lilla glada mun o såg 2 små gryn i underkäken. Nu kommer de äntligen de små bissingarna. Som du har gnuggat o kliat.
Var på bvc idag o du hade gått upp 100 g iallafall, min lilla smalis. Får jobba på med maten lite mer, du åt en hel portion gröt idag efter att vi provat svältmetoden, verka funka. (4 timmar emellan istället för 3)
Slog in dina presenter förut så imorrn ska vi kalasa. Vilken tårta vill du ha tro???

HISTORIK(a year ago): Dag 2 hemma känner jag värkar som blir starkare under dagen. Crille är på hockeycup med Ben och Colin, så Johanna är hemma hos mig och Valle och pysslar om oss. På eftermiddan gör värkarna riktigt ont om jag inte ligger ner, ringer till förlossningen som tycker att jag ska komma in men jag väntar på Crille som kommer vid sjutiden. Vi ringer Linda som löser av Johanna med barnpassning och åker in. Blir inlagd igen då blödningen tilltagit. Crille åker hem till barnen vid midnatt. På morgonen görs ett nytt ultraljud där de ser mer blod och säger att jag får stanna i sängläge till bebis kommer. Kl 4 ligger jag och pratar med Nettan i telefon då vattnet går. Jag ringer på barnmorskan som säger att det inte är nån fara men jag blir ändå orolig för när kusin Albin föddes behövde han komma ut kort efter att vattnet gick för att han inte mådde bra. Under natten fick jag hög feber och CTG kurvan pendlade mellan 50 och 190.

Inga kommentarer: