fredag 5 mars 2010

Gråt inte över spilld bröstmjölk!


Idag hade vi ditt första barnkalas. Många barn med full fart och jättefina presenter. Det blev nog lite för högt tempo för dig, du somnade ifrån en stund.

HISTORIK(a year ago): Vaknade kl. 03.00 inatt också, låg o lyssnade efter steg i korridoren. Skulle de komma inatt också, skulle han bli sämre? Vi gick till Levi med en klump i bröstet. Hur skulle han må idag?
Ett ultraljud gjordes på fm där såg de ett litet tryck på hjärnan. Lungan såg bättre ut. Sondmatningen hade avbrutits då kroppen stänger av magen och lägger allt kraft på de hotande delarna. Det var dropp som gällde.
Jag hade börjat pumpa lite och fått ut 10 ml råmjölk. Överlycklig lämnade man in det till mjölkkylen. Andra pumpningen blev inte lika lyckad, endast 3 ml som jag lämnade till en sköterska som misstog sig på de små dropparna och kastade ut dem. Jag blev helt ifrån mig och bröt ihop på vårt rum sen, hormonerna spökade en aning, men det var ju det enda jag kunde bidra med, hjälplös kände man sig där man satt utanför kuvösen. Sköterskorna sa att de märkte att han blev lugnare när vi kom och han hörde våra röster. Han var ju i och för sig väldigt drogad så han sov mest.
Benjamin och Colin fick komma in o se det lilla livet trots besöksförbudet så att de skulle förstå att de fått en lillebror och hur sjuk han var.

Inga kommentarer: