lördag 6 mars 2010

Vi hör ditt skrik för första gången!


Idag har vi varit på hockeycup i Borås hela dagen som Colin spelade. Du har som vanligt varit en superredig gosse. Ätit, sovit och emellan varit glad och sprallig. Du måste tyckt det var lite tråkigt då du inte fick krypa runt på några golv.

HISTORIK(a year ago): Lite stabilare idag. Levi behövde inte så mycket syrgas till respiratorn längre. När någon rörde Levi för mycket fick han gråtattacker. Levi har inte gråtit eller hörts någonting förut för att han fått så mycket morfin men nu har läkarna börjat trappa ner på morfinet för att kunna extubera(ta bort respiratorn). Han har nog väldigt ont i och med blödningarna han haft. Extuberingen tog flera timmar. Crille och jag satt första timmen på vårt rum, jag blev utskriven från BB idag också så vi hade fått ett rum i korridoren på antenatal, sen stod vi inte ut och gick till entrén på neo och satte oss i de röda fåtöljerna tills Peder kom. En sådan ångest och rädsla har jag aldrig upplevt. Han gick med böjt huvud och jag försökte läsa av hans kroppsspråk. Han sa att Levi var väldigt stressad av extuberingen och att de avvaktade om de var tvungna att lägga tillbaka honom i respiratorn. Vi fick komma in till honom. Jag såg att han andades väldigt fort och såg väldigt stressad ut. Sköterskorna sa till oss att sitta hos honom med våra händer på hans kropp för att lugna honom. Vi satt där hela kvällen och han lugnade sig så småningom. Under natten blev det bättre och bättre.
(så här liten var du!)

Inga kommentarer: